Biraz bekleteceğiz...Bilgilerini kontrol ediyoruz.
icon_player_arrow_down
icon_player_favorite ŞARKIYI FAVORİLERİNE EKLEMEK İÇİN ÜYE GİRİŞİ YAP.
icon_player_volume icon_player_mute
BİR TEK GÖRDÜĞÜM AYŞEGÜL ALDİNÇ
Bir tek gördüğüm çözülmez bir kördüğüm aramızda
Yanlış yollara sürüldü kalpler
Kaçıncı kor bu söndürdüğüm
Sonların peşindeyiz

Çare yok dönülmüyor
Bir garip eşikteyiz
Taş duvar aşılmıyor
Ah, sen biliyorsun beni aşkım bitmez

Kaybediyorsam da gönül dert etmez
Sevme diyorsun beni öldür bari
Geçti geçiyor demimiz gel vazgeç
Sen biliyorsun beni aşkım bitmez

Kaybediyorsam da gönül dert etmez
Sevme diyorsun beni öldür bari
Geçti geçiyor demimiz gel vazgeç
Bir tek gördüğüm çözülmez bir kördüğüm aramızda

Yanlış yollara sürüldü kalpler
Kaçıncı kor bu söndürdüğüm
Sonların peşindeyiz

Çare yok dönülmüyor
Bir garip eşikteyiz
Taş duvar aşılmıyor
Sen biliyorsun beni aşkım bitmez
Kaybediyorsamda gönül dert etmez
Sevme diyorsun beni öldür bari
Geçti geçiyor demimiz gel vazgeç
Yakıldı yok yere kapında küllerim
Aklımdan bir haber yok
Yenildi kaç kere yeminlerim sana
Aslında hiç mecal yok
Sen biliyorsun beni aşkım bitmez
Kaybediyorsamda gönül dert etmez
Sevme diyorsun beni öldür bari
Geçti geçiyor demimiz gel vazgeç
Sen biliyorsun beni aşkım bitmez
Kaybediyorsamda gönül dert etmez
Sevme diyorsun beni öldür bari
Geçti geçiyor demimiz gel vazgeç
Bir tek gördüğüm çözülmez bir kördüğüm aramızda
saniye sonra kapanacak.
Hanns Eisler

HANNS EISLER

Hanns Eisler (d. 6 Temmuz 1898, Leipzig - ö. 6 Eylül 1962, Berlin) Alman ve Avusturyalı besteci.

Yahudi olan babası Rudolf Eisler’in felsefe profesörü olduğu Leipzig’te doğdu. 1901’de ailesi Viyana’ya taşındı. I. Dünya Savaşı boyunca Avusturya-Macaristan İmparatorluğu ordusunda sınır cephesinde görev aldı ve çarpışmalarda çok kez yaralandı. Avusturya’nın yenilgisinin ardından Viyana’ya geri gönüp 1919’dan 1929’a kadar Arnold Schoenberg ile çalıştı. Eisler Schoenberg’in on iki ton tekniğinin ilk takipçisi oldu.

Bu sırada Viyana’da Çeliğin Sesi ve Karl Liebnecht işçi korolarını yönetti. 1925’ta Viyana Sanat Ödülü’nü kazandı. Bu yıllarda sanat görüşünde bir değişim yaşandı ve sosyal ve politik konuları işlemeye başladı. 1926 yılında Almanya Komünist Partisi’ne üye olan Eisler bu tarihten sonra çalışmalarında Brecht ile işbirliğine gitti. Başta Ana(1930) ve Shweik II. Dünya Savaşı’nda olmak üzere pek çok Brecht oyununa müzik yazdı.

Bu işbirliği Weimar Cumhuriyeti’ndeki politik kargaşaya protest şarkılar yoluyla dahil oldu. Örneğin Dayanışma Şarkısı o yıllarda Avrupa’daki kitle gösterilerinin gözde şarkısı haline geldi. 1933’de iki sanatçının eserlerinin Nazi Partisi tarafından yasaklanmasıyla ikili nazi karşıtı faaliyetlerini ABD’de sürdürdü.

Hanns Eisler Dinleyebileceğin Radyolar

ŞU AN ÇALAN

SANATÇILAR

icon_close
icon_fikirFİKRİNİ PAYLAŞ
PARTİYİ KAÇIRMA!
icon_close
KATILIMIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ! Asset 1